Kolejny numer „Horyzontów Wychowania”, który ma ukazać się w marcu 2021 roku, będzie dotyczył zagadnienia kształcenia w rodzinie w czasach pandemii koronawirusa. Rodzina stanowi pierwszą wspólnotę edukacyjną, w której prowadzone są i moderowane zróżnicowane działania kształceniowe, które były lub są realizowane w ograniczonym stopniu, w sposób właściwy, bądź przesadny. Kształcenie w rodzinie to, w zależności od epoki czy uwarunkowań rodzinnych, przekazywanie wiedzy oraz moderowanie działań kształceniowych, czyli np. pomoc w wyborze kierunku kształcenia w określonych szkołach i uczelniach wyższych, wsparcie wychowawcze i materialne związane z kształceniem się dziecka.
Zachęcając do nadsyłania artykułów naukowych dotyczących tego, jak przebiegały procesy kształceniowe w rodzinie przed pojawieniem się pandemii koronawirusa i w jej trakcie, informujemy, iż poszukujemy kontekstów interdyscyplinarnych tego zjawiska. Pytania, na które chcemy odpowiedzieć to np.:
Czego nas nauczył czas pandemii i izolacji domowej?
O co ten czas nas wzbogacił w obszarze edukacji oraz relacji rodzinnych?
Co straciliśmy, a co zyskaliśmy?
Jak nauczanie zdalne w obecnej postaci zmieniło funkcjonowanie rodziny w sensie pozytywnym i negatywnym?
Jak przed pandemią koronawirusa i w jej trakcie rodzina wspierała członków rodziny w aspekcie procesów kształceniowych ?
Jaki kształt będzie miała edukacja w najbliższej przyszłości pod wpływem obecnych zdarzeń?