W dwóch poprzednich numerach Horyzontów Wychowania podjęta została refleksja nad tym, w jaki sposób sytuacja epidemiologiczna w Polsce i na świecie przyczyniła się do istotnych przeobrażeń w przestrzeni edukacji, opieki i wychowania. Zasięg oddziaływania nowego kontekstu funkcjonowania jest jednak znacznie większy – odcisnął on piętno na wszystkich niemal sferach naszego życia. Przeobrażeniu uległy i ulegają nadal utrwalone przekonania, emocje i zachowania. Zmienił i zmienia się także sposób spostrzegania i przeżywania codziennych wyzwań stawianych przez dynamicznie zmieniające się okoliczności.
W kolejnym numerze Horyzontów Wychowania zapraszamy autorów do refleksji nad spostrzeganiem i przeżywaniem pandemijnej codzienności. Zachęcamy do zastanowienia się nad tym, jak pandemia zmienia nasze spostrzeganie takich kategorii, jak czas czy przestrzeń; jak zmienia się sposób interpretowania rzeczywistości oraz jej emocjonalny odbiór i wreszcie jakie są sposoby radzenia sobie z nowymi wyzwaniami.
Liczymy na głosy przedstawicieli różnych dyscyplin zainteresowanych badaniem codzienności i utrwalaniem pandemijnej osobliwości.