Teresa Zubrzycka-Maciąg, Janusz Kirenko, Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej, Lublin 2015, ss. 285.

  • Bożena Sieradzka-Baziur Akademia Ignatianum w Krakowie Instytut Nauk o Wychowaniu

Abstrakt

Asertywność jest dyspozycją osobowościową, która umożliwia
wyrażanie siebie i zachowanie własnej niepowtarzalności,
służąc realizacji celów osobistych oraz budowaniu satysfakcjonujących kontaktów z ludźmi, o czym piszą Teresa Zubrzycka-Maciąg i Janusz Kirenko w książce Asertywność nauczycieli...

Bibliografia

Król-Fijewska M., Trening asertywności, Instytut Psychologii Zdrowia, Warszawa 1992.

Poprawa R., Asertywność – osobisty zasób w zmaganiu się ze stresem w relacjach interpersonalnych, w: G. Dolińska-Zygmunt, Podstawy psychologii zdrowia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2001.

Poprawa R., Jak rozumieć asertywność, „Przegląd Psychologiczny” 1998, nr 41.

Opublikowane
2015-12-22
Jak cytować
Sieradzka-Baziur, B. (2015). Teresa Zubrzycka-Maciąg, Janusz Kirenko, Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej, Lublin 2015, ss. 285. Horyzonty Wychowania, 14(32), 192-194. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/784
Dział
Recenzje