Przyszłość wychowania w świecie bez przyszłości*

  • Zbigniew Kwieciński Uniwersytet Mikołaja Kopernika; Wydział Nauk Pedagogicznych

Abstrakt

Przełom wieków i tysiącleci sprzyjał stawianiu pytań o to, co
żegnamy z upływem XX wieku i co nas czeka w wieku XXI.
W syntezach i prognozach powstałych na przełomie wieków pojawiły
się zupełnie sprzeczne wizje, które łączyło jedno: głoszenie
końca dotychczasowych dziejów ludzkości.
Ogłoszono przeto „koniec historii”, gdyż cywilizacja europejska
dotarła – zwłaszcza w USA, Europie Zachodniej, Japonii,
Australii i Kanadzie – do kresu swych możliwości, osiągnęła najlepsze
i trwałe rozwiązania w zakresie demokracji politycznej,
gospodarki, dobrobytu i wygody życia rodzin.

Opublikowane
2017-04-19
Jak cytować
Kwieciński, Z. (2017). Przyszłość wychowania w świecie bez przyszłości*. Horyzonty Wychowania, 3(6), 203-207. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1274