Editorial: Internationalisation of Higher Education and Entrepreneurship Education

Abstrakt

Przed współczesną szkołą wyższą, obok tradycyjnych funkcji, jakimi są kształcenie i działalność naukowo-badawcza, stawiane są nowe wyzwania, których celem jest większe niż dotąd zaangażowanie się w proces rozwoju społeczno-gospodarczego m.in. poprzez budowanie wzajemnych relacji z otoczeniem biznesowym. Wprowadzone zmiany w podejściu do uczelni są powiązane z realizacją koncepcji przedsiębiorczego uniwersytetu, zakładającą kształcenie kadry spełniającej oczekiwania rynku pracy w zakresie nie tylko wysokiego poziomu posiadanej wiedzy fachowej, lecz również nabytych umiejętności oraz ukształtowanych postaw przedsiębiorczych. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości jest realizowana na różnych poziomach kształcenia i stanowi ona jedno z ważniejszych wyzwań współczesnych systemów edukacyjnych. Poprzez wykorzystanie zróżnicowanych form kształcenia, aktywnych metod nauczania i środków dydaktycznych, zwiększających zaangażowanie studentów na zajęciach, umożliwia ona przede wszystkim kształtowanie przedsiębiorczych kompetencji, umiejętności oraz postaw. W przedsiębiorczym podejściu do procesu uczenia się w coraz większym zakresie uwzględnia się wykorzystanie technologii komunikacyjnych i informacyjnych, wspierających jego realizację.

Bibliografia

HW
Opublikowane
2020-09-30
Jak cytować
Pasierbek, W., & Pera, B. (2020). Editorial: Internationalisation of Higher Education and Entrepreneurship Education. Horyzonty Wychowania, 19(51), 7-8. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/2013