Data publikacji : 2010-06-30

Editorial: From rationality to emotionality

Wit Pasierbek



Dział: Artykuły tematyczne

Abstrakt

The two previous issues of “The Horizons of Education” concerned the matters of rationality and thinking. They are the fundamental factors of human constitution which allow man to lead a sensible life. However, as we noticed, rationality and the process of thinking are not always used properly; furthermore, along with the deep involvement of the whole psycho-physical sphere, serious emotional upsets arise not infrequently evoking a strong response in man’s attitudes. But it can be different: symbiosis between the rational and feelings, the rational and emotions brings about the ability to breathe the whole of oneself, every fibre of one’s own being. It is then that one can talk about “having a liking for life” and its proper quality. The only problem lies in the ability to find this “golden mean” for coexistence, collaboration.

The Editorial Team aimed at making this transition “from rationality to emotionality” which became the focus of this issue of the magazine. The point is that, on one hand, man would not suppress his emotions which determine his dynamism and vitality and which sometimes may lead him astray, and one the other hand, this sphere of emotionality would be somehow managed by reason. It also happens that feelings, emotions are not realized, and only manifest their existence and, in that case, it is harder to control this rationally. Naturally, it is difficult to find a concrete and explicit recipe for such functioning, though it is certainly possible.



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Wskaźniki altmetryczne


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Uwagi dotyczące praw autorskich

Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:

  1. Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
  2. Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.

Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych:

 


Redkacja czasopism
Horyzonty Wychowania / Horyzonty Polityki

email: horyzonty@ignatianum.edu.pl
email: horyzonty.polityki@ignatianum.edu.pl
tel. +48 12 3999 651
O platformie:
Copyright 2019 by Akademia Ignatianum w Krakowie
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP