Youth in Europe I. An international empirical Study about Life Perspectives

  • Andrzej Sękowski Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II; Wydział Nauk Społecznych; Instytut Psychologii

Abstrakt

Problematyka perspektywy życiowej ma charakter wielostronny
i wieloaspektowy. Podejmowana jest ona przez socjologów,
politologów, pedagogów, psychologów, a także przedstawicieli
innych dziedzin nauki. Ma ona przede wszystkim charakter
praktyczny i wszelkie badania jej dotyczące uwzględniają wagę
zastosowania uzyskanych wyników w codziennym życiu.
Prezentowana i recenzowana książka stanowi część ogólnego
raportu badań prowadzonych w ramach międzynarodowego
projektu badawczego zatytułowanego „Religia i perspektywy życiowe”
(Religion and Life Perpectives). Pomysł realizowania tego
projektu powstał w 2000 podczas Konferencji w Würzburgu,
w czasie której podejmowano zagadnienia religii i perspektyw
życiowych młodych ludzi w Europie. Projekt ten spotkał się z pozytywną oceną German Science Council (DFG), dzięki czemu
jego realizacja mogła nabrać realnych kształtów

Opublikowane
2017-02-28
Jak cytować
Sękowski, A. (2017). Youth in Europe I. An international empirical Study about Life Perspectives. Horyzonty Wychowania, 5(9), 322-326. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1156