B. Lahno, Der Begriff des Vertrauens, Mentis – Paderborn 2002.

Jarzy Machnacz

Abstrakt


Problemem zaufania zajmuje się psychologia, socjologia,
filozofia: zaufanie stanowi ważny moment w życiu politycznym,
społecznym, religijnym. Dobrze prowadzona reklama, kampania
wyborcza polega na obudzeniu i pozyskaniu zaufania do przedmiotu,
czy osoby.
Wydaje się, że każdy wie, czym jest zaufanie. Każdy przeżył
coś takiego jak: zaufanie do samego siebie, zaufanie we własne
siły, czy zdolności; zaufanie do drugiej osoby, bez czego nie
można sobie wyobrazić prawdziwie ludzkiego życia; zaufanie do
Boga, jak również zaufanie do instytucji, np.: banku, zakładu
ubezpieczeniowego, czy do rzeczy, np.: mostu, przez który
mamy przejść. Każdy wie, czym jest zaufanie i każdy od razu dostrzega,
jak w bardzo różnych sytuacjach mówimy o zaufaniu.


Pełny tekst:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.