Paweł Kaźmierczak, Personalistyczna koncepcja wychowania w nauczaniu Jana Pawła II

  • Barbara Surma adiunkt Akademia Ignatianum w Krakowie; Wydział Pedagogiczny; Instytut Nauk o Wychowaniu

Abstrakt

Człowiek współczesnej doby szuka odpowiedzi na pytania:
kim jest człowiek i kim ma się stawać? W konsekwencji, odpowiedzi
na te pytania stanowią o fundamencie, na którym opiera
się istota i cel wychowania. Bez oparcia się na filozofii człowieka
nie można mówić o pełnym obrazie wychowania, co podkreśla
Jan Paweł II. „Tylko wtedy, gdy dobrze się zrozumiało, kim jest
człowiek sam w sobie i co jest ostatecznym celem ludzkiego
życia, poprawnie i logicznie wyłania się problem, jak prowadzić
człowieka do osiągnięcia przezeń osobistego celu” (s.17-18).

Opublikowane
2017-04-27
Jak cytować
Surma, B. (2017). Paweł Kaźmierczak, Personalistyczna koncepcja wychowania w nauczaniu Jana Pawła II. Horyzonty Wychowania, 2(4), 217-219. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1346